28. října 2014

DÝŇOVÉ MUFFINY

Od psacího stolu mám přímo výhled ven na náš balkón, na kterém už nějakou dobu polehávala dýně. Pořád jsem jen přemýšlela, co z ní uvařit. 
Polévka se mi vařit nechtěla. Stejně bych neuvařila tak dobrou, jakou vaří mamka. .)

Napadly mě muffiny. Bohužel nejsem žádný profík ve vymýšlení receptů, takže rovnou říkám, nebo spíš píšu, že recept není můj! Využila jsem chytrý Google a našla lehký a rychlý recept na Apetitonline.cz. Recept jsem nijak nevylepšila, jen jsem tu připsala pár drobností a poznámek. 
Nešlo mi o to vymyslet recept, ale chtěla jsem muffiny pak hlavně vtipně ozdobit. .)




Co je potřeba na 12 muffinů:
1 a čtvrt hrnku HLADKÉ MOUKY
0,5 hrnku CUKRU
0,5 hrnku DÝŇOVÉ PYRÉ
100g MÁSLA
SKOŘICE dle chuti
lžička JEDLÉ SODY
KYPŘÍCÍ PRÁŠEK do pečiva
1 VEJCE

Postup na dýňové pyré:
Dýni jsem okrájela, očistila a nakrájela na podobně velké kousky. Ty dáte vařit zhruba na 5-10 minut, dokud nezměknou. Potom slijte vodu a rozmixujte tyčovým mixérem. 
Je opravdu vhodné si vzít zástěru! :D

Pokud budete pyré dělat z velké dýně, doporučuju si buď najít ještě další recepty, co uvaříte, nebo udělat velkou dávku muffinů.
Jestli plánujete jen zkusit a ochutnat, určitě si kupte malinkou dýni.

Postup na těsto:
Vejce, cukr a skořici vyšlehejte, přidejte máslo, které si nechte předtím trochu změknout a znovu šlehejte. Až se vše spojí a promíchá, přidejte dýňové pyré a znovu šlehejte, až se opět vše spojí. Potom už jen přidejte mouku, jedlou sodu a kypřící prášek a zase šlehejte. Pak už jen naplňte dvanáct košíčků a šup do trouby.
Muffiny jsem pekla na 180 stupňů, 25 minut. V původním receptu je minut 15, tak si je pohlídejte. .)

Postup na polevu:
Použila jsem klasickou cukrovou, kdy si jen smícháte moučkový cukr s troškou citrónu podle vaši chuti.
A ano samozřejmě ještě potravinářské barvivo a zdobící perličky. .)


Teď už mi jen chybí nějaké malé děti, které by "žasly" nad mými zdobenými muffiny. :D
Naštěstí se to líbilo i chutnala těm velikánům. .)



8 komentářů:

  1. jééé, ty vypadají suprově!!! škoda, že doma nemáme to barvivo,jinak bych je taky upekla :) www.beautypusinka.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš udělat polevu bez barviva, nebo nějakou plně jinou polevu. .) A díky .)

      Vymazat
  2. Já bych si teda dala i bez perliček a polevy, všechny naráz, žram, žram, jen nemám formu na mufina. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi :D KDysi dávno jsem zkoušela muffiny dělat bez formy a nedopadlo to dobře :D Jedině to zkusit udělat jako buchtu .))

      Vymazat
  3. Ty jsi bohyně! Chci Tě domu! (A konečně přestanu mít hlad, hi hi.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooo, taková lichotkaaa .) To mě těší! .) V listopadu můžu něco dobrého dovézt, abys nám tam neumřela hlady! .) :D

      Vymazat
  4. Nádhera! Já nepekla nic, přesto sladkého bylo dost, dušičkový víkend byl v duchu oslav, ale tak krásné dýňové muffiny jsme neměli :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu! .) Někdy je určitě lepší nepéct nic, když člověk ví, že sladkého bude dost. Určitě jste měli jiné krásné dobrůtky .)

      Vymazat