6. dubna 2014

STREET ART #1 - OLOMOUCKÉ BALÓNKY

Před půl rokem jsem snad ani nevěděla, co street art znamená. Jasně, tohle anglické spojení by si dokázal přeložit každý, ale o to nejde. Jde o jeho pravou podstatu..
Když mi právě před tím půl rokem byl ukázán nějaký street artový kousek.. nějak mě to celé pohltilo. Nikdy jsem si toho nevšímala a teď jsem tím skoro posedlá a hledám a číhám. :D

Street art má hodně blízko s graffiti. Hodně street artistů začínalo právě u nich. S graffiti se vůbec neztotožňuju. Není to pěkné, většina jsou jen nějaké nesmyslné čmárance, ničí nové i staré fasády domů. 

 Jasně, většina lidí mi může říct, že street art je to samé. Taky se ničí fasády.. ale já v tom vidím nějaké kouzlo, nějaký smysl. Street artista si nekoupí sprej a neřekne si: "Jo tak dneska večer vyrazím.", ale dopředu promýšlí, co udělá i za větší projekt, musí to vyrobit a věřím, že to není úplná hračka. .)

Asi nejznámějším projektem v Olomouci byly balónky. Jsou prací street artové skupiny Crazy Crime.
Bohužel většina balónků už jsou poničené, nebo úplně "zmizelé". 

Tak tady aspoň mých šest objevených. .)














Koukáte ve městě kolem sebe? 
A jaký vůbec máte na street art názor? .)

2 komentáře:

  1. Také bezvadné! :) Koukám kolem sebe dost často, díky tomu jsem i různě po Praze objevila projekt, co dělala má kamarádka-fotografka se svým přítelem a to ten, že na různá místa přes šablonu nasprejovali hezký text: ,,Ártuj♥", čímž se snaží vybízet lidi k umění. Na street art v takovéhle podobě, když s sebou nese nějakou myšlenku, mám názor jen a jen kladný.

    http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! .) Tak Ártuj je teda super!! Dost mě štve, že někteří lidé odsuzují i právě tyhle projekty s nějakou myšlenkou. S tím ale nic nenaděláme. .)

      Vymazat