6. března 2014

KVĚTINY V BYTĚ

Nikdy jsem nebyla ten typ, který by doma potřeboval plné pokoje květin. Neumím se o to starat a ani jsem v tom asi nenašla nějakou zálibu. Jsem prostě naprostý opak mé maminky, která nám do dětských pokojíčků vždycky cpala co možná nejvíce fialek a podobných kousků. 

Když jsem v 17 letech dostala volnou ruku udělat si svůj pokoj podle svých představ, jedno z mých přání bylo: prosím žádné kytky. Samozřejmě bylo plno námětů, že aspoň jedna kytka by v tom pokoji být měla a tak. Nakonec jsem se rozhodla si tu přece jen nějakou dát.

No začalo to kaktusem. :D 
Ano, ten vám přece vydrží věčně, že. Nemusíte se o něj starat a přece vydrží. 
To asi ano.. ale to by nesměl asi žít v mém květináči, na mé poličce, v mém pokoji. 
Kaktus mi nepřežil a shnil. 
Co se mám teda snažit pěstovat, když ani kaktus mi nepřežije?

Ovšem nevzdala jsem to!

Mé nejoblíbenější vázané květiny jsou tulipány. S žádnou jinou kytkou mi neuděláte takovou radost jako s tulipány. Mám na nich ráda jejich krásnou jednoduchost! 
Proto když jsem viděla u babičky cibulky tulipánů, poprosila jsem ji o jednu a babička mi ji rovnou zasadila do hlíny do květináče. Ano, ulehčila mi boj s tímto zasazením.
O tulipánek jsem se starala jako o miminko. Postupně se začal drát z hlíny ven a pak.. nevím.. prostě nevyrostl. 

Fakt nevím jestli je to mnou a mou smůlou, nebo tím, že to neumím. NEVÍM. 
Možná to nevzdám a cibulky si zajdu koupit a zkusím znova štěstí. .)
Můj pradávný pokus.
Když jsem si ho fotila, netušila jsem ještě, že tady o něm budu psát.

A jestli tedy v tom pokoji nějaké ty květiny mám?
No jisto jistě! .)

Zvolila jsem opět nenáročnou a k tomu jako bonus levnou variantu!
Dracena z IKEI za 39 korun, tuším. Vzala jsem rovnou dvě a bylo hotovo. Obě dvě se už možná tak rok a půl drží při životě! Nevím jestli jsou opravdu tak nenáročné a odolné, nebo jestli se mi tu o ně potajmu maminka stará. :D 
Věřím tomu, že jsou tak odolné!! 
Je pravda, že trochu ochable vypadají. :( 



Plus u mě přežívá ještě milé srdíčko také z IKEI. Oficiálně se jmenuje HOYA KERRII. Stálo nějakých 99 korun a je úžasné. S kamarádkou Evkou, která ho má taky jsme si myslely, že je umělé. Nepotřebuje skoro zalévat a když ho zalijete, udělá se na něm u hlíny malý bílý povlak. 
Po zapátrání jsem zjistila, že umělé není a že se má zalévat málo. 
Podle mých zkušeností vůbec. :D

Včera mě maminka překvapila a donesla mi tři žluté tulipánky. Jupí! .)




Jak jste na tom vy s květinkami?
Rády o ně pečujete, nebo jste na tom podobně jako já? Hihi. .)

Krásný den! .)



6 komentářů:

  1. V pokoji mám pět umělých růží ve váze a jako bonus jednu suchou, kterou jsem zatím nebyla schopna vyhodit :D Takže ano, jsem na tom totožně!

    OdpovědětVymazat
  2. Koukla jsem se po pokoji a mám tu jedni květinu nahoře na skříni, asi jsem na ní celkem zapomněla :D Jinak kaktus z Ikei jsem kupovala sestře k narozeninám a uhnil i když jsme ho nezalévaly. Porstě se vyoufkl a splaskl. Já květiny miluji, ale na zahradě. Bylinky, okrasné květiny a samozřejmě zelenina! :)
    http://lenkaungrova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten můj byl myslím taky z IKEI, tak jestli to nebude tím. :D Květinky, bylinky a domácí zelenina na zahradě musí být určitě super! .) Zatím nemám možnost se o něco takového pokoušet, ale mám dobrého dodavatele. babičku. .))

      Vymazat
  3. Já květiny zbožňuju, ale vůbec jim nerozumím :D Takže nepoznám, které si můžu dát do pokoje mezi okna, které ne, kdy a jak často je mám zalévat a tak. Takže mi také moc nevydrží.

    PS: Máš krásný pokoj nebo alespoň jeho detaily :)

    http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom úplně stejně no. :D
      A moc děkuju! .)

      Vymazat