5. října 2014

CUKETOVÁ POLÉVKA

Když už jste týden na sucharech, starých rohlících a dušené mrkvi a máte chutě snad úplně na všechno, proč by první článek po dlouhé době nemohl být zrovna o jídle, že.. 

Ještě donedávna mě babička poctivě zásobovala svými cukinami ze zahrádky. Ze začátku jsem si to užívala a jedla jsem cukinu téměř denně, po nějaké době mi došla inspirace, co si z ní uvařit. 
Napadla mě polévka.. ale v životě jsem o cuketové polévce neslyšela a nikdy jsme ji doma nevařili.

Ovšem nějak mě to pořád lákalo, a tak jsem ji zkusila uvařit na způsob, jak vařím brokolicovou.. VYŠLO TO a stala se z ní další má oblíbená polévka.

Teď už zas jen chybí ty cukety. :D


Potřebujeme
cukinu
česnek
cibuli
smetanu
olivový olej
bujón (nemusí být)
sůl
pepř
(muškátový oříšek, kari pasta)

Vařila jsem z jedné větší cukiny. Ta by vám měla vyjít na polévku pro čtyři lidi a ještě by vám mohlo zbýt na zítra. .)

Cukinu nakrájenou na širší kolečka a ty na čtvrtky a na jemno nakrájenou cibuli jsem dala chvíli orestovat na trošku olivového oleje už rovnou do připraveného hrnce.

Po zhruba 5-10 minutách přidáte vodu. Přidám vždy tolik vody, aby byla cukina těsně pod hladinou.
Také můžete přidat bujón. Když jsem polévku vařila po druhé, bujón jsem tam nedala a byla vynikající i tak! .)

A necháme vařit zhruba 10 minut. 

Potom polévku rozmixujeme, osolíme, opepříme a můžeme přidat muškátový oříšek nebo kari pastu, kdo má rád pálivější. 
Přidáme kelímek smetany a propasírovaný česnek.

Česneku a koření, ať si dá samozřejmě každý podle své chuti.
Já vždy ráda česneku přidám, ještě že to těm, kteří polévku jedí se mnou nevadí. .)


Dobrou chuť! .)

4 komentáře:

  1. Jééé, to máš krásně připravený! Ten první obrázek je super! Já právě peču jablečný koláč. Ať žije podzim! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujiiiii .)
      Mňáááááám, ten bych si dala! Píšu ho na svůj wishlist, který si tady už týden píšu. :D

      Vymazat
  2. Samozřejmě ňám, polévky jsou grunt! :)

    OdpovědětVymazat